Rugpijn

RugpijnChiropractie helpt bij rugpijn

De wervelkolom is verdeeld in verschillende gebieden; de nek, de middenrug, de onderrug, het heiligbeen en staartbeen (ook wel stuitje genoemd). Rugpijn is een veelvoorkomende klacht. Onder rugpijn verstaan we allerlei aandoeningen:

Deze pijnklachten verstoren vaak het functioneren overdag, maar ook uw nachtrust.

Oorzaken

De oorzaken van rugpijn zijn zeer uiteenlopend. De chiropractor zoekt de oorzaak van de pijn en hij is gericht op het wegnemen van de oorzaak.

Voorbeelden van oorzaken zijn onder andere:

• zware lichamelijke arbeid
  • veel tillen
  • een verkeerde houding bvb. tijdens werken of slapen
  • overgewicht
  • lange autoritten
  • veel draaien en/of buigen van de rug
  • bovenmatig veel stress
  • ongeval

Symptomen

De volgende symptomen komen vaak voor bij rugpijn, maar kunnen per persoon verschillen:

• pijn in de rug
  • uitstralende pijn naar de billen en benen
  • stijfheid – vooral na het slapen of lang stilzitten
  • moeite om sommige houdingen aan te nemen
  • pijn bij bewegingen of tillen

Behandeling

Met corrigerende behandelingen van de chiropractor is de pijn vaak goed te verhelpen. Tevens zullen de behandelingen verdere beschadiging van de tussenwervelschijven en zenuwen voorkomen. De chiropractor zal u daarbij ook adviezen geven om te voorkomen dat uw klachten terugkeren.

Niet alle klachten zijn 100% op te lossen. Bijvoorbeeld in het geval van pijn door slijtage.  De beschadigde tussenwervelschijven kunnen niet ‘gerepareerd’ worden. Echter door behandelingen zullen de pijnklachten verminderen. Ook zal door de verbeterde stand van de wervels verdere slijtage voorkomen worden of langzamer gaan.