Vrouwen

VrouwenDe chiropractor helpt u met menstruatiepijn en overgangsklachten

Vrouwen hebben naast de gewone dagelijkse belasting van de ruggengraat ook te maken met hormonale veranderingen. Vrouwen kunnen tijdens de menstruatieperiode en de overgang klachten hebben. Dit kan ontstaan door zowel een verstoring in de wervelkolom als ook in het hormoonsysteem.

Menstruatieklachten

Veel voorkomende klachten zijn:

• lage rugpijn: door het samentrekken van de baarmoeder kan dat druk geven op de lage rug wervels. Als er al een verstoring is in de wervelkolom ontstaat er rugpijn;
  • heup- en bekkenklachten;
  • buikkrampen;
  • hoofdpijnklachten (migraine) en nekpijn: net als bij rugpijn kan dit komen door een al bestaande verstoring. Omdat de hormonen actief zijn in deze periode geeft het pijn.

De chiropractor kan de oorzaak verhelpen waardoor de klachten verminderen. U voelt zich dan beter en fitter tijdens de menstruatie. Hiermee kunt u mogelijkerwijs het slikken van medicijnen voorkomen.

De Overgang

De overgang kan een langdurig proces zijn, die zorgt voor grote hormonale veranderingen.

Vrouwen kunnen de volgende klachten hebben:

• rusteloze benen of kramp in de benen;
  • hoofdpijnklachten geven;
  • opvliegers;
  • hartkloppingen;
  • vermoeidheidsklachten.

De meeste vrouwen ervaren deze symptomen als zeer ongemakkelijk en voelen zich niet fit. Maar de chiropractor kan deze klachten verlichten!